გაკვეთილის გეგმები

ინტეგრირებული გაკვეთილის გეგმა
ივანე ხრიკულის სახელობის ხაშურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ცხისის საჯარო სკოლა
გაკვეთილის თემა:
მონაცემთა  მოხერხებული
 წარმოდგენა       ( “მონაცემთა ანალიზი და სტატისტიკა”)
სწავლების    საფეხური
დაწყებითი
მე-6   კლასი
მოსწავლეთა   პროფილი:
კლასში  6  მოსწავლეა,
საგნები:
მასწავლებლები|:
მათემატიკა,                         ისტი.
ნ.  მახარაშვილი.              ლ.ქვრივიშვილი
გაკვეთილის   მიზანი:




         მათემატიკა

ü  მოსწავლეები შეძლებენ  მოპოვებული მონაცემების  მოწესრიგებას,კლასიფიკაციას რაიმე ნიშნის ან რაოდენობის მიხედვით და თვალსაჩინოდ   წარმოადგენენ    ცხრილის,სვეტოვანი დიაგრამის  და პიქტოგრამის      სახით.          
ü  მოსწავლები   შეძლებენ  კვლევის შედეგების   გარკვევით  წარმოდგენას შესაფერისი საშუალებების მიხედვით.

ისტი
v  მოსწავლე მოიძიებს ინფორმაციას სხვადასხვა წყაროებიდან, შენახავს, დაამუშავებს, აანალიზებს და ანალიზის საფუძველზე დასკვნებს ჩამოყალიბებ.
v  მოსწავლე ისტის გამოყენებით ააგებს  სვეტოვან დიაგრამებს და მონაცემებს წარმოადგენენ პიქტოგრამების სახით ვორდის ფურცელზე.

წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან თუ როგორ შეაჩიონ შესაფერისი საშუალებები ინფორმაციის შესაგროვებლად. გაწაფულნი არიან  მონაცემების მოპოვებისათვის კითხვარების შედგენაში. იციან ამოცანების ამოხსნის სხვადასხვა ხერხები. იციან ცხრილების შედგენა და ინფორმაციის წარმოდგენა.
კავშირი  ესგ სტანდარტთან და მოსალოდნელი    შედეგი:
           მათ:   VI.  11


Ø  ახდენს   მზა   კითხვარით  რესპოდენტთა   გამოკითხვას   და   აგროვებს   მონაცემებს.
მათ:VI.  12
Ø  ირჩევს   მონაცემთა   შეგროვების   შესაფერის   საშუალებას  ( დაკვირვება,  გაზომვა, მონაცემთა  ამოკრება  მოცემული   ერთობლიობიდან)  და  იყენებს  მას,  ასაბუთებს   თავის   არჩევანს.
Ø  ქმნის   მონაცემთა  ცხრილებს,  მათ შორის  დაჯგუფებული  რაოდენობრივი  მონაცემების   შემთხვევაში.
Ø  აგებს   სვეტოვან   დიაგრამებს  ( როდესაც  მონაცემები   იძლევა  სკალის  ადვილად  შერჩევის   შასუალებას)
ის ტექნ. VI.2. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
ის ტექნ. VI.3.   მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.
Ø  ის ტექნ. VI. 4. მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვის და ორგანიზების დროს.
გაკვეთილის  მსვლელობა:
მათემატიკა
აქტივობა  1.
( გონებრივი  იერიში)        5 წუთი
         მატემატიკა ---  კითხვებზე   პასუხი:

Ø  მონაცემთა  შეგროვების  რომელ  ხერხებს  იცნობ?
Ø  მონაცემების   შეგროვებისას   რომელ   ხერხს   მიმართეთ?
Ø  რომელი   ცხრილი   გამოიყენეთ   გამოკითხვისას?



აქტივობა
(პრაქტიკული  სამუშაო)
 10 წუთი



აქტივობა  
(დამოუკიდებელი   სამუშაო) 8  წუთი


აქტივობა
პრაქტიკული სამუშაო ინტერნეტში   18 წუთი



აქტივობა
საშინაო დავალება  2 წუთი




აქტივობა 
შეფასება 2 წუთი
    
მოსწავლეებს დავალებული ჰქონდათ მოეძიებინათ მონაცემები მე-5 და მე-6 კლასის მოსწავლეებში საყვარელი საგნების შესახებ და მონაცემები წარმოედგინათ ცხრილის სახით    წინასწარ   გამზადებულ   ფურცლებზე, დაფაზე კი სიხშირეთა   ცხრილის   მიხედვით  ააგებენ    სვეტოვან     დიაგრამას  და  აგრეთვე   წარმოადგენენ  პიქტოგრამას.
       ანალოგიურ დავალებას შეასრულებენ ისტის საშუალებითაც.

ამოცანების ამოხსნა და მათი წარმოდგენა,  მათთვის უკვე ნაცნობი  ცხრილის  მეშვეობით. 
ცხრილებს წარმოადგენენ ისტის საშუალებითაც. პიქტოგრამებს დაიტანებენ ვორდის ფურცელზე.

მათემატიკის მასწავლებელი მოსწავლეებს  დაავალებს  მოიძიონ ინფორმაცია ინტერნეტით თბილისის დინამოს კალათბურთელთა  შესახებ მათი ვინაობისა და სიმაღლეების მიხედვით.წარმოადგინონ მონაცემები სიხშირეთა  ცხრილის საშუალებით   და   სვეტოვანი  დიაგრამის   სახით.

მოსწავლეებს დაევალათ შეადგინონ თავიანთი ოჯახის დანახარჯების ცხრილი კომუნალურ გადასახადებზე მიმდინარე სასწავლო წლის პირველი 6 თვის განმავლობაში.ააგონ სვეტოვანი დიაგრამა


მათემატიკა---განმსაზღვრელი ,წინასწარ შემუშავებული რუბრიკის საშუალებით.
მოსწავლეები  ფასდებიან  კითხვებზე პასუხის,  დამოუკიდებელი  სამუშაოს  შესრულების  ხარისხით
ისტი- შეფასება რუბრიკის საშუალებით.


საწავლო  მასალა  და ტექნიკური  რესურსები
სახელმძღვანელო:   მათემატიკა   მე-6 კლ.-გ.  გოგიშვილი,  თ.  ვეფხვაძე.
ისტის სახელმძღვანელო.ნ.ჯამასპიშვილი, კომპიუტერები,პროექტორი
სამუშაო  ფურცლები,  ფერადი  ფანქრები,  სახაზავი,   ბუკები, 

შეფასების რუბრიკა ისტში
ქულა

კრიტერიუმი
ვერ ასრულებს
0 ქულა
ასრულებს
1 ქულა
კარგად ასრულებს
2 ქულა
სამუშაოს დაწყება, გაგრძელება ისტ-ის გამოყენებით.

მოსწავლეს არ შეუძლია სამუშაოს დაწყება
მოსწავლე ახერხებს სამუშაოს დაწყებას მითითებებით
მოსწავლეს შეუძლია დამოუკიდებლად სამუშაოს დაწყება,
ინფორმაციის მოძიება და შენახვა ინტერნეტის საშუალებით
მოსწავლე ვერ იძიებს საჭირო ინფორმაციას.
მოსწავლე ნაწილობრივ იძიებს ინფორმაციას
მოსწავლე თავისუფლად  და სრულად იძიებს ინფორმაციას, ინახავს სამუშაო დაფაზე და იყენებს ადეკვატურად.
მოძიებული ციფრული მასალის შესაბამისობა მის მიერ დასახულ მიზანთან

მოსწავლე  ვერ აფასებს მოძიებული ციფრული მასალის შესაბამისობას მის მიერ დასახულ მიზანთან
მოსწავლე  ნაწილობრივ აფასებს მოძიებული ციფრული მასალის შესაბამისობას მის მიერ დასახულ მიზანთან
მოსწავლე აფასებს მოძიებული ციფრული მასალის შესაბამისობას მის მიერ დასახულ მიზანთან და ძიებისას გამოყენებულ სტრატეგიასთან, საჭიროების შემთხვევაში, შეაქვს კორექტივები ძიების სტრატეგიაში.

დიაგრამის აგება   ვორდში
მოსწავლე ვერ იყენებს ისტ- ციფრული მასალის შესაქმნელად,
მოსწავლე ნაწილობრივ იყენებს ისტ- ციფრული მასალის შესაქმნელად 
მოსწავლე იყენებს ისტ- ციფრული მასალის შესაქმნელად, სხვადასხვა ფორმით (ტექსტის, ცხრილების, დიაგრამის სახით.
ორგანიზებულობა და მოწესრიგებულობა
პრეზენტაციის წარმოდგენა
მოსწავლე არაა მოწესრიგებული და ვერ იყენებს ისტ- მის მიერ შესასრულებული სამუშაოს შედეგების ორგანიზებისას და წარდგენისას.

მოსწავლე იყენებს ისტ- მის მიერ შესასრულებული სამუშაოს შედეგების ორგანიზებისას და ვერ ახერხებს  წარდგენას განსაზღვრულ ვადაში.
მოსწავლე არის მოწესრიგებული და იყენებს ისტ- მის მიერ შესასრულებული სამუშაოს შედეგების ორგანიზებისას და წარდგენისას.

                                     შეფასების რუბრიკა მათემატიკაში
                ქულა
კრიტერიუმი
არადამაკმაყოფ
0 ქულა
დამაკმაყოფ.
1 ქულა
კარგი
2 ქულა
ცხრილს, სქემას, კითხვარს/ანკეტის შევსება

მოსწავლე ვერ ავსებს ცხრილს, სქემას, კითხვარს/ანკეტას

მოსწავლე ხარვეზებით ავსებს ცხრილს, სქემას, კითხვარს/ანკეტას

სწორად ავსებს ცხრილს, სქემას, კითხვარს/ანკეტას

 მონაცემების წარმოდგენა და დაჯგუფება .
მოსწავლე ვერ აჯგუფებს მონაცემებს
მოსწავლე ნაწილობრივ აჯგუფებს მონაცემებს არანაკლები ორი ნიშნით
მოსწავლე აჯგუფებს მონაცემებს არანაკლები ორი ნიშნით და ხსნის დაჯგუფების წესს,
ცხრილებისა და სვეტოვანი დიაგრამების აგება,
მოსწავლე ვერ აგებს ცხრილებსა და დიაგრამას,
მოსწავლე აგებს ცხრილებსა და დიაგრამას,საჭიროებს ზოგჯერ დახმარებას
მოსწავლე დამოუკიდებლად აგებს ცხრილებსა და დიაგრამას, შეუძლია გრაფიკულად წარმოდგენილი ინფორმაციის წაკითხვა,
ამოცანების ამოხსნა

ვერ ხსნის ამოცანებს

მოსწავლე  შეცდომით ხსნის ამოცანებს

მოსწავლე სწორად ხსნის ამოცანებს

ორგანიზებულობა და მოწესრიგებულობა

მოსწავლე არაა ორგანიზებული და მოწესრიგებული
მოსწავლე  ორგანიზებულია და მოწესრიგებული
მოსწავლე არის მოწესრიგებული  სამუშაოს შედეგების ორგანიზებისას და წარდგენისას.




 integrirebuli  gakveTilis  gegma
gakveTilisTema
,,moqmedebebi aTwiladebze’’ – maTematikasa da sabunebismetyvelo saganSi
integrirebuli sagnebi,
pedagogebi
maTematika, bunebismetyveleba
nino maxaraSvili, mariam lomiZe
swavlebissafexuri
klasi
dawyebiTi
VI- klasi
moswavleTa raodenoba
7 moswavle.
TariRi
28.11.2014w
gakveTilis miznebi da gansaviTarebeli unarebi
maTematika




bunebismetyveleba
moswavleebi  gaiazreben aTwiladis cnebas, SeZleben aTwiladebze ariTmetikuli moqedebebis Sesrulebas.
am codnas gamoiyeneben praqtikul davalebebSi, gamoTvlian, aRweren da warmoadgenen monacemebs.

fizikuri sididis simkvrivis cnebis gansazRvra, misi fizikuri Sinaarsis gageba, Eqsperimentis Catarebis unar-Cavevebis ganviTareba
erovnulisaswavlogegmiTgansazRvrulimisaRweviSedgegi
maTematika







bunebismetyveleba
VI.1 gamosaxavsaTwiladebs, sxvadasxvasaxiT, wersaTwiladebs, wiladissaxiT.
asaxelebs da uTiTebsTanrigs. iyenebs am codnasSedarebasa da dalagebisas.
VI2 asrulebsariTmetikulmoqmedebebsaTwiladebze da afasebs moqmedebaTaSedegebs.
VI.3 asrulebssazomTa erTeulebSi gadayvanas.

moswavlesSeuZlia nivTierebaTa Tvisebebis aRwera da maTi TvisebebisSesaxeb msjeloba.
SeZlos nebismieri nivTierebis simkvrivis gansazRvra.

gakveTilismsvleloba/ saklasomenejmenti.
maTematikis maswavlebeli




bunebismaswavlebeli






maTematikismaswavlebeli



bunebismaswavlebeli
saorganizacio sakiTxebi -2 wuTi
kiTxvebiwinarecodnisgamosavlenad 3wT
aTwiladebis gansazRvra, moqmedebebi aTwiladebze, dafasTan muSaoba (prezentacia 12 wuTi)

gazomvebis Catareba kerZod, marganinis briketis sigrZis, siganis, simaRlis gasagebad, miRebuli aTwiladi ricxvebis da maTi gamravlebis wesis gamoyenebiT briketis moculobis gansazRvra, sasworis daxmarebiT briketis masis gansazRvra 10 wT.

baraTebis gamoyenebiT fizikuri sidideebis masis, moculobis, simkvrivis, erTeulTa erTi sistemidan meoreSi gadayvana 5wT.

winaswar gamzadebuli sqemiT, moswavleebi daadgenen simkvrivis, masis, moculobis maTematikur gamosaxulebas.
Mmoswavleebi warmoadgenen sxvadasxva siTxis TvalsaCino nimuSebs (cda) kerZod, Taflis, wylis, zeTis, WurWlis sarecxi saSualeba ,,feiris’’ –is erTmaneTSi CasxmiT, siTxeebi ganladgebian maTi simkvrivis mixedviT 5wT.
moswavleTaprezentacia 3 wT.
Sefaseba
gakveTilis bolos moswavleebi Seavseben sqemas, ra vicodi, ra viswavle, ra minda vicode. sadac isiniSeswavlil masalas da maTTvissaintereso ucnob Temebs Camoweren 5wT.

Sefasebis rubrika Tan erTvis.
Eqsperimentis Sefasebis rubrika

1-3
4-5
6-7
8-10
saWiro inventaris gansazRvra
Aarasworad Camowers saWiro masalebs
CamoTvlis saWiro masalebis nawils
CamoTvlis ZiriTad saWiro masalas
CamoTvlis yvela saWiro masalasa da aRWurvilobas
Gazomvebis mimdinareobis aRwera
Arasworad zomavs
zomavs zogierT sidides
yvela sidides zomavs
yvela sidides zomavs Sesabamisi erTeulebiT
monacemebis aRricxva
aRricxavs araswor monacemebs
aRricxavs monacemebs nawilobriv
aRricxavs monacemebs srulad
aRricxavs monaxemebs srulad da sistemurad
monacemTa analizi
ver akeTebs monacemTa analizebs
akeTebs nawilobriv   analizs
akeTebebs monacemTa analizs
akeTebs analizs da warmoadgens sxvadasxva saSualebebiT
daskvna
ver akeTebs Sesabamis daskvnas
akeTebs nawilobriv swor daskvnebs
akeTebs ZiriTad daskvnebs
akeTebs srulfasovan daskvnebs
prezentaciisSefasebisrubrika

1-3
4-5
6-7
8-10
eqsperimentisSedegebiswarmodgena
ver warmoadgens vercerT Sedegs
nawilobriv warmoadgens
Warmoadgens xarvezebiT
Warmoadgens naTlad da gasagebad
saubari
ver saubrobs
xSirad Cerdeba da imeorebs erTi da igives
saubrobs gasagebad
gamarTulia da gasagebia. saubrobsdarwumebiT
daskvna
ver akeTebs daskvnebs
daskvnebi gaumarTavi da ulogikoa
logikuria da kargadarisCamoyalibebuli
logikuria da kargadarisCamoyalibebuli da organizebulia



                    სამოდელო  გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის თემა
გაკვეთილის ტიპი
მოქმედებები წილადებზე
(შემაჯამებელი გაკვეთილი)
საგანი
მასწავლებელი
მათემატიკა
ნინო მახარაშვილი
კლასი
V- კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა
7 მოსწავლე
თარიღი
05.03.2015
გაკვეთილის მიზანი


მოსწავლეები გაიწაფებიან წილადის შეკრებასა და გამოკლებაში,გამრავლებასა და გაყოფაში. შედეგების გამარტივებისას  გამოიყენებენ წილადის თვისებებს.შეადარებენ  წილადებს და გამოიყენებენ ამოცანების ამოხსნისას.

ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი





მათ. V.2. მოსწავლეს შეუძლია წილადების წაკითხვა, გამოსახვა, შეფასება, შედარება და დალაგება.
უთითებს მთელ, წილად ნაწილებს,წილადის მნიშვნელსა და მრიცხველს.
მათ. V.3. მოსწავლეს შეუძლია ნატურალურ რიცხვებზე და ტოლმნიშვნელიან წილადებზე მოქმედებების შესრულება
მათ. V. 4 წყვეტს პრობლემებს და მსჯელობს ამოცანების ამოხსნისას
აუცილებელი წინა ცოდნა
აქვთ წინარე ცოდნა ნატურალურ რიცხვების შესახებ. იციან წილადის ტიპები.
საჭირო მასალები
საწერი საშუალებანი,ფურცლები დავალებათა შესასრულებლად, პედაგოგის მიერ მომზადებული ბარათები, საპრეზენტაციო მასლას.დაფა,ცარცი, სახელმძღვანელო. კომპიუტერი.პროექტორი.
გაკვეთილის მსვლელობა










საორგანიზაციო საკითხები -2 წთ.
საშინაო დავალების შემოწმება.-2 წთ
მუშაობა ინდივიდუალურად,წყვილებში.
აქტივობა 1. წინა ცოდნის შემოწმება-გონებრივი იერიშის მეთოდით მოსწავლეები გაიხსენებენ შესწავლილ მასალას წილადებზე.მოსწავლეებს მივმართავ  დაასახელონ  წესიერი,არაწესიერი და შერეული წილადები და შეადარონ ისინი. მოსწავლეები  პასუხებს საჯაროდ წარმოადგენენ.4 წ
აქტივობა 2 .სლაიდ-შოუს დავალებების შესრულება. 21 წთ
აქტივობა 3. განტოლებების ამოხსნა დაფაზე-10 წთ
აქ ტივობა 4.საშინაო დავალების მიცემა-2 წთ
გაკვეთილის შეჯამება-2წთ
მოსწავლეთა შეფასება-2 წთ
შეფასება
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი და განმავითარებელი შეფასებით.
     ხაშურის მუნიციპალიტეტის სოფელ ხცისის საჯარო სკოლა
Sefasebis rubrika Tan erTvis.
                                   მოსწავლის  შეფასების რუბრიკა

1-4
5-6
7-8
9 -10
წილადების ტიპების განსაზღვრა
არასწორად ამოიცნობს წილადებს
ხარვეზებით ამოიცნობს წილადებს
სწორად ამოიცნობს წილადებს
სწორად ასახელებს წილადებს.
არითმეტიკული მოქმედებების შესრულება წილადებზე
ვერ ასრულებს მოქმედებებს
შეუძლია ერთნაირ მნიშვნელიან წილადებზე მოქმედებების შესრულება
შეუძლია წილადებზე მოქმედებების შესრულება
უშეცდომოდ შეუძლია ერთნაირ მნიშვნელიან და სხვადასხვამნიშვნელიან წილადებზე მოქმედებების შესრულება
მოსწავლე აღიქვამამოცანის შინაარსს, გაიაზრებს და გამიჯნავს ამოცანის მონაცემებსა და საძიებელ სიდიდეებს. ახდენს მონაცემების ორგანიზებას და მათ წარმოდგენას;
ვერ იაზრებს ამოცანის შინაარს
ნაწილობრივ იაზრებს და აღრიცხავს მონაცემებს
სრულად აღრიცხავს და წარმოადგენს მონაცემებს
ხსნის ამოცანებს მცირეოდენი ხარვეზებით.
სისტემატურად უშეცდომოდ ,სრულად აღრიცხავს და წარმოადგენს მონაცემებს
ხსნის ამოცანებს უშეცდომოდ.
განტოლების ამოხსნა, ასოითი გამოსახულების გამარტივება, რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოთვლა;


ვერ ხსნის განტოლებებს.არ შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოთვლა;
უჭირს განტოლებების ამოხსნა.ნაწილობრივ  ამარტივებს გამოსახულებას და არ შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოთვლა;
ხსნის განტოლებებს. ამარტივებს გამოსახულებას და შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოთვლა;
უშეცდომოდ ხსნის განტოლებებს.ამარტივებს გამოსახულებას და შეუძლია რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოთვლა;
კორექტულია მასწავლებელთან და მეგობრებთან მიმართებაში. იგებს და აანალიზებს სხვის ნააზრევს;
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას;
ვერ იგებს და ვერც აანალიზებს მითითებებს და სხვის ნააზრევს. ვერ ერთვება ჯგუფურ მუშაობაში.
 იგებს და ვერ აანალიზებს სხვის ნააზრევს;
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას;
კორექტულია მასწავლებელთან და მეგობრებთან მიმართებაში. იგებს და აანალიზებს სხვის ნააზრევს;
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან
კორექტულია მასწავლებელთან და მეგობრებთან მიმართებაში. იგებს და აანალიზებს სხვის ნააზრევს;
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას;
daskvna
ver aeTebs Sesabamis daskvnas
akeTebs nawilobriv swor daskvnebs
akeTebs ZiriTad daskvnebs
akeTebs srulfasovan daskvnebs






ინტეგრირებული  გაკვეთილის გეგმა
სსიპ ხაშურის მუნიციპალიტეტის
სოფელ ხცისის საჯარო სკოლა
გაკვეთილის  მთავარი  თემა
კალენდარი
სწავლების  საფეხური (კლასი)
I -საფეხური

VI კლასი
მოსწავლეთა  პროფილი
აღნიშნულ  კლასში სწავლობს 4  ბავშვი.

აქედან  1  გოგონაა  და 3 ვაჟი.

კლასში არ არის განსაკუთრებული საჭიროების მქონე ბავშვები.
ინტეგრირებული საგნები, მასწავლებლის /ების სახელი, გვარი
მათემატიკა: ნინო მახარაშვილი

ისტორია:

ბუნებისმეტყველება:
ინტეგრირებული გაკვეთილის   მნიშვნელობა  / აქტუალობა.
 1.სამუშაო გარემოს შექმნა
2.კრიტიკული აზროვნების განვითარება
3.კვლევითი უნარ–ჩვევის განვითარება.
4.მოსწავლეებში მსჯელობის, კითხვის ,წაკითხულის გააზრების და გადმოცემის უნარ– ჩვევის განვითარება 
5.ჯგუფური მუშაობის უნარ– ჩვევის განვითარება
6.წყაროებზე მუშაობა
7.დროსა და სივრცეში ორიენტაცია
8.ისტ-ი:ინტერნეტში ნოვიგაცია,
woord–ში მუშაობა,powerpoint პროგრამაში მუშაობა,ინტერნეტში ძიება, მოპოვებული მასალის შენახვ
ა.
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მოთხოვნები / სტანდარტები
-მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგი-ური  ერთეულები (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).

- მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა  საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).

-მოსწავლეს შეუძლია  შეადგინოს სქემატური რუკები.

-მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან.

-პრობლემის გადაჭრისას მოსწავლეს შეუძლია  ალგებრული გამოსახულების შედგენა, გამარტივება.

-მოსწავლეს შეუძლია პრობლემების გადაჭრა გამოთვლების, ვარიანტების დათვლის და მიმართებების გამოყენებით.
წინასწარი  ცოდნა
●აქვს საფუძველი რიცხვების ცნების შესახებ
●ფლობს რიცხვის ჩაწერის სხვადასხვა ფორმებს
●ჯერადი რიცხვები
●დროის გაზომვა
●ისტორიული და გეოლოგიური დრო
●წელთაღრიცხვის სისტემა
შეფასების  საგანაი  და 
პროცედურები
შეფასების  რუბრიკა.
სასწავლო  მასალა  და   ტექნიკური  რესურსები
დაფა,ფერადი  ცარცებიფურცლებიკომპიუტერი
პროექტორიკომპიუტერული პროგრამა  WWW.cut-the-knot.org/pythagoras/index.shtaml
გაკვეთილის  მსვლელობა/საკლასო  მენეჯმენტი
აქტივობა: 1
1.მოტივაცია -პრეზენტაცია/მინი ლექცია
აქტივობა: 2
1.ვსვამთ კითხვებს– რა იციან თემასთან დაკავშირებით? (ისტორია)
2.რაში გვეხმარება კალენდარი? თუ გამოგიყენებიათ იგი მათემატიკის ამოცანების ამოხსნისას? (მათემატიკა)
3.რას ფიქრობთ – რისი ასაკი გაიზომება გეოლოგიური დროით. (ბუნებისმეტყველება)
 მოსწავლეები ავსებენ –"ვიცი,ვისწავლე, მინდა ვიცოდე".
აქტივობა:3
კითხვა.
 რას ნიშნავს სიტყვა კალენდარი?(ისტორია)
რა იცით კალენდარული სისტემების შესახებ?(მათემატიკა)
თუ გაქვთ რაიმე წარმოდგენა  რომელ გეოლოგიურ დროში ჩაისახა ადამიანის სიცოცხლე?(ბუნებისმეტყველება)
იმართება დისკუსია.
 აქტივობა: 4
 მუშაობა ჯგუფებში.
თითოეულ ჯგუფს ვაძევთ შემდეგ დავალებას.(მათემატიკა)
1.       2013 წლის 2 აპრილი იყო (სამშაბათი) რა დღე იქნება 12აპრილი?  (პარასკევი)
რომელ ფაქტს ასახავს 12 აპრილი. (მზის სისტემაში არსებული პლანეტების და თანამგზავრების კვლევის საქმეში)
2. 2013 წლის 25 სექტემბერი იყო ოთხშაბათი. რა დღე იქნება 19 ოქტომბერი? (შაბათი)
3.2013 წლის 3 ოქტომბერი ხუთშაბათია. რა დღე იქნება 12 აგვისტო?(ორშაბათი)
გაქვთ თუ არა ინფორმაცია რომელი ისტორიული ფაქტი მოხდა 12 აგვისტოს.(ისტორია)
აქტივობა: 5
გვექნება როლური თამაში  „გამოიცანი“ (მათემატიკა)
გამოვიყენებ თვალსაჩინოებას და აუხსნი თამაშის წესს.
უთხარით თქვენს მეგობარს, ჩაიფიქროს ნებისმიერი რიცხვი 1- დან 60- მდე. ამის შემდეგ გითხრათ მოყვანილი თვალსაჩინოებიდან თუ რომელ სვეტებშია ჩაფიქრებული რიცხვი თქვენ გამოიცნობთ თქვენი „ნიჭის“ მეშვეობით ამ რიცხვს.
აქტივობა: 6
მოსწავლეები ავსებენ  " ვიცი, ვისწავლე, მინდა ვიცოდე"  დავალების მეორე ნაწილს.
აქტივობა: 7
საშინაო დავალება (მათემატიკა)
" მინდა ვიცოდე " მესამე ნაწილი ბავშვებმა  აუნდა შეავსონ სახლში: საშინაო დავალებად ვაძლევ შემდეგი სახის თავსატეხებს.
თავსატეხის მოყვარულებს ჰკითხეს, რამდენი წლის ხარო.  
მან უპასუხა: 
-         აიღეთ სამჯერ ჩემი წლოვანება სამი წლის შემდეგ და გამოაკელით სამჯარ ჩემი წლოვანება სამი წლის წინათ, - და თქვენ მიიღებთ სწორედ ჩემს წლოვანებას.
რამდენი წლის ყოფილა იგი?
რამდენი წლისაა ივანოვი?
-         ივანოვი თვრამეტი წლის წინათ, თავისი დაქორწინების წელიწადს, იგი ზუსტად სამჯერ უფროსი იყო თავის ცოლზე.ახლა კი იგი ორჯერ უფროსია თავის ცოლზე. რამდენი წლისაა იგი?
საშინაო დავალება (ბუნებისმეტყველება)
რამდენჯერ გადაიხდის დაბადების დღეს 12 წლის მოსწავლე თუ იგი დაბადებულია 29 თებერვალს?
საშინაო დავალება (ისტორია)
დავუშვათ ერთი ისტორიული მოვლენა მოხდა ძვ.წ. 400 წელს, ხოლო მეორე – ახ.წ. 400 წელს.რამდენი წელი და რამდენი საუკუნე აშორებს ამ მოვლენებს ერთმანეთისგან?
კრიტერიუმი
1–4
5–6
7–8
9–10















კალენდარი
მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს  ქრონოლოგიური  ერთეულები (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს  ქრონოლოგი-ური  ერთეულები (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა),მაგრამ
ვერ
იყენებს
ყველა
სიტუაციაში.
მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგიური  ერთეულები (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა). 
მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს და ადეკვატურად გამოიყენოს ქრონოლოგიური  ერთეულები (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).
მსჯელობა/
დასაბუთება.
ვერ ასაბუთბს.
ასაბუთბს
მაგრამ არა
სწორად.
ასაბუთბს და
საკმარისად
ორიგინალურია
მთლიანად
ორიგინალურია
კალენდარის გამოყენება
 მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან,
მაგრამ
ვერ
იყენებს.
მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან, მაგრამ
 ვერ იყენებს
სწორად.
მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან, ასაბუთებს და
საკმარისად
ორიგინალურია
მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან და მთლიანად ორიგინალურია
განზოგადება.
მიზანი არ
არის
მიღწეული.
მოთხოვნილების
უმრავლესობა
არ არის
გათვალიწი-
ნებულია.
მიზანი
მინიმალურად
არის
მიღწეული.
ზოგიერთი
მოთხოვნი-
ლებაა
გათვალის-
წინებული.
მიზანი
მიღწეულია.
მოთხოვნილება
ზოგადად
გათვალის-
წინებულია.
მიზანი
მიღწეულია
ყველა
მოთხოვნილება
გათვალის-
წინებულია.
შეფასების რუბრიკა

თვითშეფასება

       ვფიქრობთ, რომ გეგმით განსაზღვრულ შედეგებს მიაღწიეს მოსწავლეებმა. უფრო მეტად კმაყოფილი ვართ იმით, რომ მოახდინეს პარალელების გავლება ქიმიასა და მათემატიკას შორის.
     გაკვეთილზე გამოყენებულმა სტრატეგიებმა დადებითი გავლენა მოახდინა მოსწავლეებზე. ისინი უფრო აქტიურად ჩაებნენ საგაკვეთილო პროცესში, ხალისით მუშაობდნენ  ჯგუფებში.
      მოსწავლეთა ნამუშევრები მეტყველებს იმაზე, რომ ისტორიის, ბუნებისმეტყველების  და მათემატიკის ინტეგრირებამ ამ თემასთან  დაკავშირებით კარგი შედეგი გამოიღო. მოსწავლეებმა დისკუსიის დროს  იმსჯელეს  და შეაჯამეს მიღებული ცოდნა.
    გაკვეთილის გეგმა მნიშვნელოვნად არ შეცვლილა,  მოვახდინეთ აქტივობების  მცირედი კორექტირება, მაგრამ ამას შედეგებზე უარყოფითი გავლენა არ მოუხდენია.
   იგივე გაკვეთილი ხელახლა რომ  ჩავატაროთ, მოვახდენთ აქტივობების შეცვლას სხვა აქტიობებით და ასევე მათ მცირე კორექტირებას.



Комментариев нет:

Отправить комментарий