შეფასების კომპონენტები მათემატიკაში
1)
საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები
შეიძლება შეფასდეს შემდეგი ცოდნა და უნარ-ჩვევები
1.
მათემატიკური ცნებებისა და დებულებების
გამოყენება;
2. კავშირებისა და მიმართებების
დადგენა;
3. მათემატიკური
ობიექტების წარმოდგენა და მათემატიკური ენის ფლობა;
4. მსჯელობა -
დასაბუთება;
5. ამოცანის
ჩამოყალიბება;
6. მოდელირება;
7.
ამოცანის ამოხსნის გზა და მისი
რეალიზება;
8.
გამოთვლები;
9. დამხმარე
ტექნიკური საშუალებებისა და საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენება.
სასიცოცხლო
უნარ-ჩვევები
1.
შემოქმედებითობა;
2.
თანამშრომლობა (მეწყვილესთან,
ჯგუფის წევრებთან);
3.
სტრატეგიების გააზრებულად
გამოყენება სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით;
4.
სასწავლო აქტივობებში
მონაწილეობის ხარისხი.
უნარ-ჩვევები ფასდება შემდეგი კრიტერიუმებით:
1.
მოსწავლე აღიქვამს ამოცანის შინაარსს,
გაიაზრებს და გამიჯნავს ამოცანის მონაცემებსა და საძიებელ სიდიდეებს. ახდენს მონაცემების (მათ შორის პრობლემის გადასაჭრელად
საჭირო მონაცემების) ორგანიზებას და მათ წარმოდგენას;
2. გადმოცემისას სწორად და ეფექტიანად
იყენებს მათემატიკურ ტერმინებსა და აღნიშვნებს. ადეკვატურად ირჩევს სიმკაცრის დონეს
და როდესაც საჭიროა, დასაბუთებისას იყენებს მკაცრ მათემატიკურ მსჯელობას (მათ შორის
ინდუქციურ და დედუქციურ მსჯელობას);
3. პოულობს, არჩევს და იყენებს
გზებსა და მეთოდებს (მათ შორის ტექნოლოგიებს) ფიგურების და ობიექტების ზომების, აგრეთვე
მათ შორის მანძილების, მასის, ტემპერატურის და დროის გასაზომად. არჩევს და მოიპოვებს
პროცესის ან რეალური ვითარების მოდელირებისათვის საჭირო მონაცემებს;
4. ახდენს მოცემული მოდელის ელემენტების
ინტერპრეტირებას იმ რეალობის კონტექსტში, რომელსაც მოდელი აღწერს და პირიქით – რეალური
ვითარების დაკვირვების შედეგად მიღებული მონაცემების ინტერპრეტირებას შესაბამისი მოდელის
ენაზე. განსაზღვრავს მოდელის ვარგისიანობას და აფასებს მისი გამოყენების საზღვრებს;
5.
კომპლექსურ (რთულ) პრობლემას ყოფს
საფეხურებად, მარტივ ამოცანებად და ჭრის ეტაპობრივად (ამოხსნა), მათ შორის სტანდარტული
მიდგომებისა და პროცედურების გამოყენებით;
6.
ამოცანების ამოხსნისას, იყენებს მათემატიკურ
ობიექტებს, პროცესებს და მათ თვისებებს;
7.
ირჩევს ეფექტიან სტრატეგიას და
მოკლედ აღწერს პრობლემის გადაჭრის საფეხურებს. მიჰყვება არჩეულ სტრატეგიას. აანალიზებს არჩეულ სტრატეგიას
და ასაბუთებს არჩეული სტრატეგიის ეფექტიანობას, მიმოიხილავს შესაძლო ალტერნატიულ სტრატეგიებს
და მსჯელობს მათ უპირატესობებსა და ნაკლზე;
8.
ირჩევს გამოთვლების ადეკვატურ
/ ოპტიმალურ ხერხს და
ახდენს მის რეალიზებას;
9.
ამყარებს კავშირებს (მაგალითად, სხვა მათემატიკურ სტრუქტურებთან, ობიექტებთან ან სხვა დისციპლინებთან) და იყენებს
ამ კავშირებს როგორც პრობლემის გადაჭრისას, ასევე მიღებული შედეგების გაანალიზებისას;
10.
ახდენს მიღებული შედეგების განზოგადებას,
ამყარებს კავშირებს (მაგალითად სხვა მათემატიკურ სტრუქტურებთან, ობიექტებთან ან სხვა
დისციპლინებთან) და იყენებს ამ კავშირებს როგორც პრობლემის გადაჭრისას, ასევე მიღებული შედეგების გაანალიზებისას;
11.
ირჩევს დასაბუთების ხერხს (მაგალითად: საწინააღმდეგოს დაშვების გამოყენება
დამტკიცებისას, ევრისტული მეთოდის გამოყენება დასაბუთებისას);
12. ინფორმაციის გადაცემისას წარმოაჩენს
საკითხის არსს (მაგალითად, მათემატიკური ობიექტის არსებით თვისებებს);
13. კორექტულია მასწავლებელთან
და მეგობრებთან მიმართებაში. იგებს და აანალიზებს სხვის ნააზრევს;
14. თანამშრომლობს თანაკლასელებთან
ჯგუფური სამუშაოების შესრულებისას;
15. აუდიტორიისა და საპრეზენტაციო
მასალის მიხედვით ირჩევს პრეზენტაციის ფორმას და დამხმარე საშუალებებს (მათ შორის საინფორმაციო
ტექნოლოგიებს). ეფექტიანად იყენებს პრეზენტაციისათვის განკუთვნილ დროს;
16. ახდენს პრობლემის ფორმულირებას
აუდიტორიისათვის გასაგები ფორმით. ასაბუთებს პრობლემის აქტუალურობას და მნიშვნელობას
(იგულისხმება პრობლემის პრაქტიკული ან/და წმინდა მეცნიერული აქტუალურობა);
17. სადემონსტრაციოდ იყენებს მაგალითებს,
როგორც რეალური ვითარებიდან ასევე მათემატიკიდან;
18.
კეთილსინდისიერად ასრულებს დავალებებს
(ვადებისა და რაოდენობის თვალსაზრისით).
შენიშვნა: დაწყებით კლასებში განსაკუთრებული ყურადღება მიექცევა შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
1.
არითმეტიკული
მოქმედებების შესრულება (მათ შორის საგანთა ერთობლიობების გამოყენებით);
2.
არითმეტიკული
მოქმედებების სიტყვიერი აღწერა (მაგალითად: ”...ჯერ”, ”...ით”);
3.
რიცხვების ჩაწერა და
დასახელებები;
4.
გეომეტრიული
ფიგურების ამოცნობა და მათი აღწერა;
5.
ფიგურების
კონსტრუირება;
6.
ფიგურების ურთიერთგანლაგების
აღწერა;
7.
მანძილის გაზომვისა
და განსაზღვრის ხერხების / საშუალებების ცოდნა და გამოყენება;
8.
მარტივი
კანონზომიერებების ამოცნობა და გავრცობა (მაგალითად: საგანთა მიმდევრობები,
რიცხვების პერიოდული მიმდევრობები, ფიგურების მოზაიკური განლაგება);
9.
მიმართულების,
გადაადგილების და მარშრუტის სიტყვიერი აღწერა და სქემატური გამოსახვა;
10.
ტერმინების:
"ყველა", "ყოველი", "თითოეული", ზოგიერთი",
"ერთ-ერთი", "არცერთი", "ერთადერთი" გამოყენება
რიცხვების თვისებების ან რიცხვთა ერთობლიობებს შორის მიმართებების დადგენისას;
11.
მონაცემთა დალაგება,
დაჯგუფება და კლასიფიკაცია მითითებული კრიტერიუმების მიხედვით;
12.
საზომი ერთეულების
(მანძილის, დროის, ფულის ერთეულების) და მათ შორის მიმართებების ცოდნა და
გამოყენება.
2)
შემაჯამებელი დავალებების კომპონენტი
შემაჯამებელი დავალების კომპონენტი უკავშირდება
სწავლა-სწავლების შედეგს. ამ კომპონენტში უნდა
შეფასდეს ერთი სასწავლო მონაკვეთის (თემა, თავი, პარაგრაფი, საკითხი) შესწავლა-დამუშავების
შედეგად მიღწეული შედეგები. კონკრეტული სასწავლო ერთეულის დასრულებისას მოსწავლემ უნდა
შეძლოს მათემატიკის საგნობრივი პროგრამით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარების წარმოჩენა.
შესაბამისად, შემაჯამებელი დავალებები უნდა აფასებდეს მათემატიკის საგნობრივი პროგრამით განსაზღვრულ შედეგებს.
შემაჯამებელ დავალებათა ტიპები:
სტანდარტის მოთხოვნათა დასაფარად, რეკომენდებულია შემაჯამებელ დავალებათა
მრავალფეროვანი ფორმების გამოყენება. მათემატიკის შემაჯამებელ დავალებათა ტიპები შეიძლება
იყოს:
1.
ტექსტურ ამოცანასთან დაკავშირებული
ღია ან დახურული (რამდენიმე შესაძლო
პასუხს შორის სწორი პასუხის შერჩევა, შესაბამისობის დამყარება, სწორი თანმიმდევრობით
დალაგება) ტიპის დავალება;
2.
ტექსტის წაკითხვა და
მონაცემთა ანალიზით (გამოთვლების ან ლოგიკური მსჯელობის საფუძველზე) მიღებული
დასკვნის გადმოცემა და დასაბუთება (მათ შორის ისეთი ტექსტის, რომელიც შეიცავს
დიაგრამებს და ცხრილებს);
3.
განტოლების ამოხსნა,
ასოითი გამოსახულების გამარტივება, რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის გამოთვლა;
4.
გეომეტრიული
ამოცანა, რომელშიც მოსწავლეს მოეთხოვება ფიგურის თვისებების დადგენა, ზომების
განსაზღვრა, ფიგურის აგება;
5.
ამოცანა, რომელშიც
წინასწარ განსაზღვრული მონაცემების საფუძველზე მოსწავლეს მოეთხოვება მოცემული
ფაქტის დასაბუთება ან უარყოფა (მაგალითად, თეორემის დამტკიცება).
მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი
დავალებები:
·
დავალების თითოეულ ტიპს უნდა ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
·
ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი
მასალის გათვალისწინებით;
·
10 ქულა უნდა გადანაწილდეს რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე;
·
მითითებული უნდა იყოს სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა
შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება.
ზოგადი რუბრიკის ნიმუში:
შეფასების ზოგადი რუბრიკა ტექსტური ამოცანისათვის (წერითი
დავალება)
·
ამოცანის მონაცემების ორგანიზება;
·
ადეკვატური აღნიშვნების შემოტანა;
·
ამოხსნის გზის მოძებნა;
·
ამოხსნის გზის რეალიზება და პასუხის მიღება.
კონკრეტული რუბრიკის ნიმუში
ტექსტური ამოცანა, რომლის ამოხსნა მოითხოვს განტოლების
შედგენას და ამოხსნას
საფეხურები
|
ქულა
|
ამოცანის მონაცემების
ორგანიზება
|
|
ამოხსნისათვის საჭირო მონაცემების ამოკრეფა ამოცანის
ტექსტიდან
|
0 - 1
|
მონაცემების ორგანიზება და ისეთი ხერხით ჩაწერა, რომელიც
აადვილებს ამოხსნის გზის მოძებნას
|
0 - 1
|
ადეკვატური აღნიშვნების შემოტანა
|
|
საძიებელი სიდიდეების გამოყოფა
|
0 - 1
|
საძიებელი სიდიდეებისათვის ასოითი აღნიშვნების შემოღება
|
0 - 1
|
მათემატიკური ობიექტებისა და პროცედურებისათვის სწორი
აღნიშვნების გამოყენება (მაგალითად: ფუნქციის, ალგებრული მოქმედების)
|
0 - 1
|
ამოხსნის გზის მოძებნა
|
|
განტოლების შედგენის
წინმსწრები მსჯელობა
|
0 - 1
|
განტოლების შედგენა
|
0 – 1
|
ამოხსნის გზის რეალიზება და პასუხის მიღება
|
|
განტოლების ამოხსნის
ხერხის მოძებნა
|
0 - 1
|
განტოლების ამოხსნა
და პასუხის მიღება
|
0 – 1 - 2
|
მოსწავლის სახელი, გვარი _________
მოსწავლის წლოვანება ____________
სკოლა
__________________________
მისაღწევი შედეგები
|
ოქტ.
|
ნოემბ.
|
დეკემბ.
|
იანვ.
|
თებერ
|
მარტი
|
აპრილ
|
მაისი
|
ივნის
|
რიცხვები და
მოქმედებები
კითხულობს და გამოსახავს წილად რიცხვებს(მნიშვნელი, მრიცხველი და ა.შ.)
|
|||||||||
ასახელებს ათწილადის ჩანაწერში სხვადასხვა თანრიგის ციფრების შესაბამის
მნიშვნელობებს;
|
|||||||||
წარმოადგენს რიცხვს სათანრიგო შესაკრებების ან სხვა სახით
|
|||||||||
ექვივალნტური ფორმით წერს შერეულ რიცხვებს, ათწილადებსა და წილადებს
|
|||||||||
ზრდით ან კლებით ალაგებს რიცხვებს
|
|||||||||
სწორად იყენებს ტერმინებს - მეტია, ნაკლებია, არ აღემატება . . და შესაბამის აღნიშვნებს
|
|||||||||
განასხვავებს ნატურალურ და რაციონალურ რიცხვებს(ლუწ და კენტ რიცხვებს
და ა.შ.)
|
|||||||||
ფლობს ზეპირად შეკრებისა და გამოკლების სტრატეგიებს, იყენებს მოქმედებათა
თანამიმდევრობას და მოქმედებათა თვისებებს;
|
|||||||||
მოქმედებათა შესრულებისას იყენებს წერით ალგორითმს;
|
|||||||||
მოცემული სიზუსტით ამრგვალებს ათწილადებსა და წილადებს
|
|||||||||
აფასებს არითმეტიკული მოქმედებების შედეგს;
|
|||||||||
ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით ირჩევს, რა უფრო მიზანშეწონილია
- მოქმედებათა შედეგის შეფასება, თუ შედეგის
მიახლოებითი მნიშვნელობის ან ზუსტი მნიშვნელობის პოვნა;
|
|||||||||
სიჩქარის, მასშტაბის, რუკაზე მანძილის პოვნასთან დაკავშირებული ამოცანების
ამოხსნისას - ირჩევს და იყენებს შესაფერის ერთეულებს;
|
|||||||||
ერთმანეთთან აკავშირებს 1)სიგრძის, 2)ფართობის, 3)მოცულობის, 4)დროის
შესაბამის ერთეულებს.
|
|||||||||
კანონზომიერებები
და ალგებრა
ა)მარტივ ამოცანებში ერთმანეთისაგან მიჯნავს მონაცემებსა და საძიებელ
სიდიდეებს; 2)მსჯელობს საკმარისია თუ არა მონაცემები ამოცანის ამოსახსნელად;
|
|||||||||
ამოიცნობს და აანალიზებს სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციულ დამოკიდებულებებს
: 1) ყიდვა-გაყიდვაზე 2)მასშტაბზე 3)ხსნარებზე, შენადნობებზე- ამოცანების ამოხსნისას;
|
|||||||||
პოულობს 1) რიცხვის წილად ნაწილს 2) რიცხვის პროცენტს და 3) პირიქით;
|
|||||||||
ადგენს და ხსნის რეალური ვითარების ან მისი სიტყვიერი აღწერის შესაბამის
1) ტოლობას, 2)განტოლებას, ან 3) უტოლობას;
|
|||||||||
სწორად იყენებს ტერმინებს „ყველა“, „ყოველი“, თითოეული“, „ზოგიერთი“,
„ერთ-ერთი“, „ერთადერთი“;
|
|||||||||
იყენებს ზოგადი-კერძი ტიპის მიმართებებს გამონათქვამის მართებულობის
დასასაბუთებლად(არგუმენტირებისას);
|
|||||||||
გეომეტრია და
სივრცის აღქმა
ყოფითი დანიშნულების საგნებში ან მათ ილუსტრაციებში ამოიცნობს გეომეტრიულ
ფიგურებს;
|
|||||||||
ადარებს და აჯგუფებს ფიგურებს
გეომეტრიული ატრიბუტების მიხედვით;
|
|||||||||
1)გარემომცველ ობიექტებს შორის მოიძიებს სიმეტრიულ ობიექტებს;2)განასხვავებს
სიმეტრიულ და ასიმეტრიულ ფიგურებს, 3) სათანადო შემთხვევაში ახდენს ფიგურათა სიმეტრიულობის
დემონსტრირებას;
|
|||||||||
ქმნის 1)ბრტყელი და 2) სივრცული ფიგურების გრაფიკულ გამოსახულებებს და
მოდელებს;
|
|||||||||
1)ზომავს ორ ობიექტს შორის მანძილს შესაბამის სტანდარტულ ერთეულში და
ამოწმებს საკუთარ ვარაუდს, 2)ითვლის ფიგურის
პერიმეტრს, 3) მართკუთხა ფორმის ფიგურის ფართობს, 4)მართკუთხა პარალელეპიპედის მოცულობას
|
|||||||||
ორიენტირებს სივრცეში და აღწერს ობიექტის მდებარეობას შესაბამისი ტერმინების
გამოყენებით- მარჯვნივ, მარცხნივ, ზემოთ, ქვემოთ;
|
|||||||||
აღწერს რუკაზე ორი ან მეტი პუნქტის ურთიერთმდებარეობას ოთხი მიმართულების
გამოყენებით;
|
|||||||||
აღწერს მდებარეობას კოორდინატების წყვილის გამოყენებით;
|
|||||||||
მონაცემთა ანალიზი,
ალბათობა და სტატისტიკა.
1)განასხავებს თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს, 2)იყენებს მონაცემთა
შეგროვების შესაფერის საშუალებას(გაზომვა, დაკვირვება, გამოკითხვა), 3)ქმნის მარტივ
კითხვარს, 4) განსაზღვრავს რესპოდენტებს, 5) აგროვებს მონაცემებს, 6)მონაცემებს წარმოადგენს
არა ვერბალური სახით;
|
|||||||||
ამოკრეფს მონაცემებს ცხრილიდან;
|
|||||||||
სწორად ავსებს ცხრილს, სქემას, კითხვარს/ანკეტას
|
|||||||||
ქმნის ცხრილს მონაცემების წარმოსადგენად: 1)განსაზღვრავს ჭდეებს, 2)სათაურს,
3)სვეტებისა და სტრიქონების რაოდენობას, 4) აგებს დიაგრამას, 5)შეუძლია გრაფიკულად
წარმოდგენილი ინფორმაციის წაკითხვა, 5) აჯგუფებს მონაცემებს არანაკლები ორი ნიშნით
და 6) ხსნის დაჯგუფების წესს, 7) ითვლის მონაცემთა საშუალოს , 8) უდიდეს და უმცირეს
მნისვნელობებს, 9) პოულობს მონაცემთა ერთობლიობაში არსებულ კანონზომიერებებს,
10) მსჯელობს კანონზომიერებებზე.
|
gakveTilis
Sefasebis sqema
kriteriumebi
|
diax
|
ara
|
gakveTilis mizani
gasagebia, konkretulia, realisturia
• gamoxatavs imas, rasac
moswavleebisagan unda movelodeT gakveTilis bolos( mag; gaigeben, SesZleben,
Seadareben, Seqmnian, gaanalizeben, gamoikvleven, Seafaseben da a. S.);
• igi mxolod am konkretuli
gakveTilisaTvisaa;
• misi Sesruleba SesaZlebelia am
erT gakveTilze;
• igi mocemulia indikatorebis
enaze .
|
||
aqtivoba emsaxureba
miznis miRwevas
• SesaZlebelia iyos erTi an ramdenime;
• naTlad Cans Tu
ra unda akeTos
maswavlebelma da ra unda akeTos moswavlem am gakveTilze;
• iTvaliswinebs moswavleTa codnas da SesaZleblobebs;
• daculia aqtivobebis Tanamimdevruloba;
• aqtivobebi isea SerCeuli, rom mudmivad xels uwyobs moswavleTa
dainteresebas?.
|
||
gakveTilis dawyebis
forma iwvevs moswavleTa motivacias
• gakveTilis daswyisSive yvela
moswavle interesdeba SemoTavazebuli aqtivobiT;
|
||
moswavleTa organizebis
forma xels uwyobs miznis miRwevas
• Cans, Tu rogor unda imuSaon moswavleebma
TiToeul aqtivobaze; individualurad, wyvilebSi, jgufebSi, Tu mTel klasTan
erTad;
• moswavleTa organizebis forma iTvaliswinebs maT SesaZleblobebs.
|
||
gamoyenebuli resursebi
iwvevs moswavleTa motivacias da maT aqtiur CarTvas sagakveTilo procesSi
• miTiTebulia resursebis
raodenoba da saxeebi;
• resursebi erTferovania da ar iwvevs moswavleTa mudmiv dainteresebas gakveTilze.
|
||
Sefasebis Sedegad
miRebuli Sedegebi Seesabameba mizans
• Sefasebis xerxebi saSualebas gvaZlevs davadginoT Tu
ramdenad iqna miRweuli mizani;
• warmodgenili forma saSualebas iZleva davadgino
mivaRwie Tu ara mizans da ramdeni procentiT?;
• Sefasebis forma iZleva saSualebas davadgino ramden moswavleze --
rogor Sedegs mivaRwie?
|
||
drois ganawileba
• dro gaTvlilia maswavleblis
da moswavlis TiToeuli aqtivobis Sesrulebaze.
|
შეფასების რუბრიკები
პრეზენტაციის
შეფასების რუბრიკა
პასუხობს თემას
|
1
|
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას,
ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
|
2
|
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის
ტერმინოლოგიას
|
2
|
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
|
2
|
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
|
1
|
იყენებს თვალსაჩინოებას
|
1
|
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
დისკუსიის
შეფასების რუბრიკა
მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
|
2
|
მსჯელობს არგუმენტირებულად
|
2
|
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს
(თვალით,ჟესტებით, ხმით)
|
2
|
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და
კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
|
2
|
ექსპერიმენტის
შეფასების რუბრიკა
განსაზღვრავს კვლევის მიზანს
|
2
|
ატარებს/გეგმავს ექსპერიმენტს
|
1
|
გამოთქვამს შედეგის ვარაუდს
|
1
|
აღწერს კვლევის მიმდინარეობას, ეტაპებს
|
1
|
აღრიცხავს და აანალიზებს მონაცემებს
|
2
|
მსჯელობს ექსპერიმენტის შედეგზე, აკეთებს
დასკვნებს
|
2
|
იცავს უსაფრთხოების ნორმებს
|
1
|
ინფორმაციის
მოძიების შეფასების რუბრიკა
მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
|
3
|
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო
წყარო/საშუალება
|
3
|
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
|
4
|
დამოუკიდებელი
სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
კითხვებზე პასუხი ადექვატურია/ნაპოვნია პრობლემის
გადაჭრის მართებული გზა
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
წერითი
საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა
დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
|
1
|
დავალება სრულყოფილია
|
3
|
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
|
4
|
იცავს წერის კულტურას
|
2
|
ტექსტზე
მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ტექსტში ახარისხებს ინფორმაციას
|
2
|
ამოიწერს/მონიშნავს და განმარტავს მთავარ
სიტყვებს/ცნებებს
|
3
|
ტექსტის დასამუშავებლად და გასააზრებლად იყენებს
სქემებს, დიაგრამბს, აზრობრივ რუკებს
|
3
|
მსჯელობს და აკეთებს შესაბამის დასკვნებს
|
4
|
რეფერატის
შეფასების რუბრიკა
აყალიბებს ძირითად პრობლემას
|
1
|
საზღვრავს თემის მიზანს
|
1
|
მოიპოვებს და იყენებს დამხმარე მასალას/
ლიტერატურას/ილუსტრაციას
|
2
|
აფასებს სხვადასხვა წყაროში გადმოცემულ
თვალსაზრისებს
|
1
|
გამოხატავს საკუთარ აზრს და ამყარებს
არგუმენტებით
|
2
|
აკეთებს დასკვნას
|
2
|
წერს შესაბამის ფორმატში
|
1
|
ჯგუფური
მუშაობის შეფასების რუბრიკა
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია
|
1
|
ჯგუფის წევრები უსმენე ერთმანეთს
|
2
|
ჯგუფის წევრები თანამშრომლობენ (აზრის გამოხატვის
თანაბარი პირობები)
|
2
|
ჯგუფი პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას,
აკეთებს დასკვნებს
|
2
|
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
2
|
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
1
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий